Tämä sisältö ei ole saatavilla valitsemallasi kielellä, joten se on toistaiseksi saatavilla lähimmällä mahdollisella kielellä.

Hanki enemmän 5 tähden arvosteluja

Sisustussuunnittelijat ja supermajoittajat paljastavat, miten he luovat mieleenpainuvia majoittumisia.
Kirjoittanut Airbnb 26. toukok. 2021
Lukemiseen kuluu 8 min
Päivitetty 26. toukok. 2021

Kohokohdat

  • Luo vieraille todenmukaiset odotukset jo ennen varausta

  • Vastaa vieraiden viesteihin viipymättä ja selkeästi

  • Pidä kohteesi puhtaana, siistinä ja mukavana

  • Lisää kohteeseen paljon paikallisväriä, kuten vaikka taidetta tai kylpytuotteita

  • Luo vieraille kokemus, jollaista itse odottaisit kohteessasi

  • Lue kattavasta oppaastamme, miten kehityt majoittajana

Catherine ja Bryan Williamson ovat supermajoittajia, yrittäjiä ja sisustussuunnittelijoita (Beginning in the Middle), jotka ovat rakentaneet 5 tähden arvoisesta majoittamisesta liiketoimintaa. Heillä on käynyt jo yli 2 000 vierasta, ja nyt he kertovat tarinansa ja antavat vinkkejä ikimuistoisten kohteiden luomiseen.

Airbnb:n supermajoittajat Catherine ja Bryan kertovat, kuinka he järjestävät 5 tähden majoituskokemuksen.

Catherine: "Meille Airbnb-liiketoimintamme ja suunnitteluyrityksemme perustaminen oli onnellinen sattuma. Vuonna 2013 muutimme New Yorkista Columbukseen Ohioon, missä Bryan vietti nuoruusvuotensa. Halusimme enemmän tilaa ja etsimme paikkaa, jonne voisimme asettua ja jossa voisimme luoda jotain omaa."

Bryan: "Ostimme kolmen makuuhuoneen talon, mutta siitähän jäi vielä velkaa maksettavaksi. Emme oikein pitäneet siitä ajatuksesta, että ottaisimme pysyvän asuintoverin."

Catherine: "Eräs ystävistäni tunsi jonkun, joka oli ilmoittanut ylimääräisen makuuhuoneensa Airbnb:llä. Hän ehdotti samaa ratkaisua meillekin. Tuolloin emme oikein tienneet, mikä Airbnb on. Bryanin kanssa mietimme, että olisi itse asiassa oikein kiva juttu, jos saisimme sinä vuonna varauksia 10 yön edestä.

Bryan: "Ilmoitimme sen, ja kysyntä oli valtavaa. Pian tämän jälkeen ilmoitimme koko talomme. Tutkimme asioita ja yövyimme eri motelleissa ympäri Columbusta, kunnes löysimme vähiten kauhean. Lopulta olimme siellä viikkokausia kerrallaan. Tunsimme koko hotellin henkilökunnan. Mutta se ei tietenkään ollut kestävä ratkaisu."

Meille majoittaminen on mahdollisuus taiteelliseen ja luovaan ilmaisuun.
Bryan,
Columbus, Ohio

Catherine: "Maksoimme velat pois ja päädyimme lopulta ostamaan toisen talon. Sen jälkeisinä vuosina ostimme ja remontoimme useita kohteita, pidimme suosikkimme Airbnb:tä varten ja myimme muut pois. Lopetimme päivätyömme, perustimme sisustussuunnittelustudiomme (Mix Design Collective), loma-asuntobrändin (The Village Host) ja blogin (Beginning in the Middle)."

Bryan: "Meille on aidosti tärkeää luoda jokaiselle vieraalle erityinen majoittumiskokemus. Tämän innokkaan vieraanvaraisuuden kautta olemme onnistuneet luomaan itsellemme elämän, josta todella nautimme. Majoittajan ei tarvitse hankkia kaikkein upeimpia taloja vaan luoda poikkeuksellisen mukavia majoittumisia, niin hänen arvostelunsa ja majoitusasteensa nousevat kohisten."

1. Luo odotuksia

Catherine: "Yksi parhaista konsteista hankkia 5 tähden arvosteluja on luoda vieraille oikeanlaiset odotukset, ennen kuin he napauttavat varaa-painiketta. Talomme ovat vanhoja, ja olemme nähneet paljon vaivaa tehdäksemme niistä kodikkaita, mukavia ja kauniita. Eivät ne silti ole täydellisiä, joten kerromme niistä vieraille mahdollisimman paljon etukäteen. Mainitsemme esimerkiksi, että lattiat ja ovet narisevat."

Bryan: "Kylpyhuoneemme ovat pienenpuoleisia, ja yhdessä yksikössä on seinä naapurin asuntoa vasten. Kerromme siitä vieraille, jotta he ymmärtäisivät toimia kohteliaasti ja välttäisivät meteliä. Juhliminen EI käy laatuun."

Catherine: "Meillä on vanha jalallinen kylpyamme, joka on tavallista korkeampi. Siitä on mainittava siltä varalta, että vierailla on esteettömyystarpeita. Tällaiset yksityiskohdat voivat häiritä joitain vieraita, ja toisia ne ehkä eivät haittaa. Yritämme joka tapauksessa suunnata ilmoituksemme sellaisille ihmisille, joiden tiedämme nauttivan tästä naapurustosta ja talosta."

2. Vastaa viesteihin nopeasti

Bryan: "5 tähden kokemuksen luomiseksi on olennaista viestiä vieraiden kanssa viivyttelemättä ja selkeästi. Se osoittaa vieraille, että huolenpito on jatkuvaa."

Catherine: "Vieraat majoittuvat vain lyhyen ajan, mutta yleensä jotain tärkeää varten. Siksi on varmistettava, etteivät he joudu odottamaan vastauksia tai että jotain korjataan. Itse vastaan yhteydenottoihin 5 minuutin kuluessa lähes aina, mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Suosittelen harkitsemaan, voisiko sähköpostien ja muiden viestien hallintaan ottaa majoittajakumppanin, jos viesteihin ei muuten saa vastatuksi kohtuullisessa ajassa. Teemme kaikkemme osoittaaksemme vieraille, että he ovat meille tärkeitä ja olemme aina valmiita auttamaan heitä. Joskus se tarkoittaa sitä, että 5 tähden kokemuksen luomiseksi on jätettävä kaikki muut asiat kesken."

Lisätietoja majoittajakumppanuudesta

3. Tee kohteesta kodikas

Catherine: "Kohteen tärkein sisustuselementti on kodikkuus eli vieraiden on koettava, että kohde kuuluu heille. Käytä sisustuksessa ainutlaatuiselta tuntuvia huonekaluja ja valitse viimeiset silaukset huolella. Se on ajan ja vaivan arvoista."

Bryan: "Tuo ei tarkoita sitä, että keittiöpinnat pitäisi vaihtaa marmoriin tai yleensä hankkia vain kalleinta laatua. Mielestäni kohteen puhtaus, siisteys ja mukavuus ovat tärkeintä."

Catherine: "Vieraille pitäisi tulla sellainen tunne, että kohde on valmisteltu juuri heitä varten. Vie pois kaikki henkilökohtaiset valokuvat, perhemuistot, turhat koriste-esineet, rojut ja muut sellaiset, jottei vieraille tule tunne, että he ovat jonkun muun kodissa."

Bryan: "Eräs tärkeä ja panostamisen arvoinen asia on mukava vuode. Patjan ei tarvitse maksaa maltaita, mutta me täydennämme sitä joka tapauksessa petauspatjalla ja kahdenlaisilla tyynyillä: niissä on joko untuvatäyte ja muu täyte."

Catherine: "Valitsemme yleensä lakanat, joiden lankatiheys on vähintään 300. Sellaiset on käytössä monissa hotelleissa. Niiden pitäisi tuntua hyvältä ihoa vasten eikä miltään hiomapaperilta. Loppujen lopuksi vieraat kuitenkin varaavat kohteen yöpyäkseen siellä. Hyvä yöuni on ylellisyyttä jokaiselle ja etenkin pienten lasten vanhemmille."

4. Lisää paikallista tuntua

Catherine: "Muista, että vieraat eivät saavu vain kohteeseesi vaan kokemaan kotikaupunkisi. Yritämme saada sen tuntumaan persoonallisemmalta mahdollisimman monin tavoin. Pienyrittäjät kuuluvat erottamattomasti Columbuksen luonteeseen, ja meistä on hauska sisällyttää heidät toimintaamme."

Bryan: "Joskus jätämme vieraille näytekappaleita pitämistämme asioista. Esimerkiksi kahvilakuponki voi kannustaa heitä tutustumaan naapurustoon. Kohteemme shampoo, hoitoaine ja kasvojenpesuneste ovat paikallisesta yrityksestä nimeltä Cliff Original. Meillä on Glenn Avenue -merkkistä luonnonmukaista käsisaippuaa. Meillä on The Columbus Book Project -projektin kirjat, joissa paikallinen yrittäjä esittelee paikallisia lahjakkuuksia. Columbus on altavastaaja kaupunkien joukossa, mutta silti mahtava paikka asua, varttua ja vierailla. Sillä on vain niin paljon tarjottavaa."

Catherine: "Meistä on ihanaa esitellä Columbus ihmisille sellaisena kuin koemme sen itse. On myös ihanaa luoda niin mukava kokemus, että he sanovat haluavansa muuttaa tänne."

Bryan: "Ajattelimme myös tuoda Columbuksen yhteisön esille kohteissamme. Voisimme esimerkiksi laittaa esille taidetta tai järjestää illalliskerhon, jossa paikalliset esiintyjät toisivat lahjakkuutensa nähtäville. Kuhunkin kohteeseen tulisi muutamia teoksia, joita kierrättäisimme talosta taloon parin kuukauden välein. Käytä luovuuttasi ja mieti, kuinka voisit tuoda omaan kohteeseesi paikallisväriä."

5. Varaudu kaikkeen mahdolliseen

Bryan: "Muista, että ongelmatilanteita syntyy riippumatta siitä, kuinka paljon ponnistelet luodaksesi 5 tähden kokemuksen. Ne on ratkaistava joka kerta, olipa kyseessä sitten rikkoutunut ilmastointilaite tai pettynyt vieras. Itse jouduimme todella tukalaan tilanteeseen pahan putkirikon vuoksi. Talo suorastaan lainehti vieraiden majoittumisen aikana. He yrittivät jatkuvasti soittaa meille..."

Catherine: "… mutta puhelimeni akku oli tyhjä."

Bryan: "Kaiken kukkuraksi he olivat meillä viettämässä hääyötään."

Catherine: "Tilanne oli todella vaikea. Toisaalta opimme tapauksesta todella paljon. Kun jotain tällaista tapahtuu, pyydä anteeksi ja harkitse tarkkaan, pitäisikö vieraalle antaa korvaus tai lahja, kuten keksejä, viinipullo tai illalliskortti. Annamme vieraille hyvityksen, jos heidän majoittumisensa on oikeasti kurja, mutta sellaista ei yleensä tapahdu."

Bryan: "Yritämme noudattaa majoittamisessa kultaista sääntöä eli teemme kohteen vieraille sellaiseksi, jollaisena haluaisimme itsekin sen kokea. Meille majoittaminen on mahdollisuus taiteelliseen ja luovaan ilmaisuun. Olemme antaneet kaikkemme näille kohteille ja niissä majoittuville vieraillemme. Siksi on todella tärkeää tuntea, että he arvostavat panostamme."

Catherine: "5 tähden arvostelu on mainio vahvistus kaikelle, mitä teemme. Remontoidessa toivomme, että joku osaisi arvostaa ylimääräistä panostamme. Mielestäni kaikenlaiset loppusilaukset jäävät helposti tekemättä, jos keskittyy ainoastaan tuijottamaan kiinteistösijoituksensa numerotietoja."

Bryan: "Majoittaminen ei ole helppoa. Se vaatii paljon työtä."

Catherine: "Toisaalta majoittaminen on ollut myös palkitsevaa ja vaikuttanut elämäämme todella paljon. Sen ansiosta olemme saaneet toteuttaa itseämme sisustustajina ja löytäneet vieraanvaraisuuden ilon. Se on antanut mahdollisuuden liiketoiminnan aloittamiseen ja jatkuvaan kasvuun. Uskon, että ilman Airbnb:tä meidän olisi paljon vaikeampi toimia pienyrittäjinä ja saada ilmaa siipiemme alle. Majoittaminen on auttanut meitä löytämään oman paikkamme tässä elämässä: me kunnostamme kohteita muiden ihmisten iloksi ja nautimme siitä."

Bryan: "Olemme saaneet mahdollisuuden ottaa hyötykäyttöön yrittäjähenkisyytemme ja luovuutemme. On kaikin tavoin paras tilanne, kun saa tehdä itseään varten sitä, mistä on perin pohjin innostunut."

Catherine: "Toivottavasti saatte näillä vinkeillä lisää 5 tähden arvosteluja."

Hyvää majoittamista!
Catherine, Bryan ja Bianca

Kohokohdat

  • Luo vieraille todenmukaiset odotukset jo ennen varausta

  • Vastaa vieraiden viesteihin viipymättä ja selkeästi

  • Pidä kohteesi puhtaana, siistinä ja mukavana

  • Lisää kohteeseen paljon paikallisväriä, kuten vaikka taidetta tai kylpytuotteita

  • Luo vieraille kokemus, jollaista itse odottaisit kohteessasi

  • Lue kattavasta oppaastamme, miten kehityt majoittajana
Airbnb
26. toukok. 2021
Oliko tämä hyödyllistä?