Huonoon arvosteluun vastaaminen ja reagoiminen Airbnb:llä

Vastaa kielteisiin arvosteluihin kertomalla, millaisia konkreettisia parannuksia aiot tehdä.
Kirjoittanut Airbnb 4. toukok. 2021
Lukemiseen kuluu 2 min
Päivitetty 29. tammik. 2024

Ikävä arvostelu voi todella kirpaista. Kuitenkin jopa erittäin vieraanvaraiset majoittajat saattavat ajoittain saada kielteistä palautetta.

Voit aina vastata arvosteluihin julkisesti ilmoituksessasi. Rakentavalla vastauksella osoitat välittäväsi vieraiden antamasta palautteesta. Voit myös pyrkiä ratkaisemaan osoitetut ongelmat ja välttyä näin kielteisiltä arvosteluilta jatkossa.

Kielteisiin arvosteluihin vastaaminen

Kun vastaat kielteiseen arvosteluun julkisesti lyhyellä ja ystävällisellä viestillä, voit kertoa, miten aiot tehdä parannuksia.

Vieraiden kertoman mukaan he uskaltavat varata luottavaisin mielin huomatessaan majoittajan
vastaavan palautteeseen, koska silloin he tietävät majoittajan suhtautuvan myönteisesti ehdotuksiin.

Voit
vastata arvosteluun milloin tahansa. Muutamia vinkkejä hyvän vastauksen laatimiseen:

  • Kiitä ensin vierasta saamastasi palautteesta. Vastauksesi voi olla hyvinkin yksinkertainen, kuten "Kiitos paljon arvostelustasi, Marja! Arvostamme todella sitä, että kerroit, miten matkasi sujui."

  • Kerro, millaisia parannuksia olet tehnyt kohteeseesi. Voit kirjoittaa esimerkiksi näin: "Ikävä kuulla, että vuoteet eivät olleet miellyttäviä. Meille on tärkeää, että vieraat nukkuvat hyvin. Siksi olemme hankkineet arvostelusi jälkeen muutaman mukavalta tuntuvan sijauspatjan."

"Vieraana en odota yhdenkään majoittajan saavan yksinomaan täydellisen myönteisiä arvosteluja. Minuun tekee suuremman vaikutuksen se, kun majoittajat suhtautuvat kriittiseen palautteeseen vakavasti ja osoittavat etsivänsä ratkaisuja ongelmiin", sanoo supermajoittaja Andrew Berliinistä.

Arvostelut voidaan poistaa, jos ne rikkovat
arvostelukäytäntöämme. Voit tehdä ilmoituksen arvostelusta, jonka uskot rikkovan käytäntöä. Voit myös kiistauttaa kostomielellä tehdyn arvostelun riippumatta sen julkaisuajankohdasta, jos arvostelun jättänyt vieras on mielestäsi syyllistynyt vakavaan käytäntörikkomukseen.

Myönteisiin arvosteluihin vastaaminen

Julkinen vastaus myönteisiin arvosteluihin osoittaa myös hyvin, että reagoit majoittajana saamaasi palautteeseen.

Jos vastaat vain kielteisiin arvosteluihin, ne nousevat vahvemmin esiin. Vastaa siis myös hyviin arvosteluihin. "Kiitos, että majoituit luonani!" voi olla aivan riittävä vastaus.

Kielteisten arvostelujen välttäminen

Joskus huono arvostelu johtuu yksinkertaisesti erilaisista odotuksista. Aina kun otat vieraan vastaan, sinulla on mahdollisuus olla vieraanvarainen ja syrjimätön majoittaja.

Vaikka et voi taata, ettet koskaan saisi huonoa arvostelua, voit tehdä paljonkin kehittääksesi majoittamisrutiiniasi.

  • Ota todenmukaisia valokuvia tilastasi ja varmista, että kuvissa näkyy sekä kohteen hyvät että huonot puolet.
  • Kirjoita rehellinen kuvaus kohteesta ja talon säännöt asettaaksesi odotuksia.
  • Päivitä kohteesi kuvausta ja mainitse kielteisissä arvosteluissa esiin nostetut ongelmat, etenkin sellaiset, joille et voi tehdä mitään. Tällainen voi olla esimerkiksi kadulta tuleva melu.
  • Käytä saamaasi palautetta parantaaksesi kohdettasi esimerkiksi lisäämällä pyyhkeitä, jos vieras sanoi, että niitä ei ollut tarpeeksi.
  • Pidä yhteyttä vieraisiin heidän majoittumisensa aikana Airbnb-sovelluksen kautta, jotta voit puuttua mahdollisiin huolenaiheisiin.

Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

Airbnb
4. toukok. 2021
Oliko tämä hyödyllistä?