Kostoon perustuvien arvostelujen kiistauttaminen
Toimittajan huomautus: Tämä artikkeli julkaistiin osana Airbnb:n talven 2022 uutuuksia. Tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen. Lue lisää uusimmasta tuotejulkaisustamme.
Tiedämme majoittajien olevan huolissaan siitä, että asiakkaat jättävät kostoon perustuvia arvosteluja. Tällaisia puolueellisia arvosteluja voidaan jättää sen jälkeen, kun majoittaja on ilmoittanut vieraan rikkoneen talon sääntöjä, vahingoittaneen omaisuutta tai syyllistyneen johonkin muuhun vakavaan käytäntörikkomukseen.
Arvostelujärjestelmämme avulla voit kiistauttaa mahdolliset kostoon perustuvat arvostelut.
Suoja kostoon perustuvilta arvosteluilta
Sinun pitäisi vieraiden majoittamisen aikana voida tuntea olosi mukavaksi murehtimatta mahdollisia kostoon perustuvia arvosteluja. Voit kiistauttaa kostoon perustuvan arvostelun huolimatta sen lisäyshetkestä, jos vieras rikkoo vakavasti käytäntöjä esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
vahingoittaa omaisuuttasi
viipyy kohteessa varausaikaa kauemmin
rikkoo yleisiä talon sääntöjä
järjestää kohteessa luvattomia juhlia tai tapahtumia.
Kiistautus ei takaa, että arvostelu poistetaan. Kun kiistautat arvostelun, pyydämme sinua toimittamaan todisteita, kuten valokuvia tai sinun ja vieraiden välisiä viestiketjuja.
Todisteista pitää käydä ilmi, että jotain käytäntöä on rikottu vakavasti. Sinun pitää myös todistaa, että käytäntörikkomuksesta ilmoittaminen Airbnb:lle tai vieraalle on johtanut kostoon perustuvaan arvosteluun.
Kannattaa säilyttää kaikki vieraan kanssa käymäsi keskustelut Airbnb-postilaatikossa, jotta asiakaspalvelutiimimme voi helposti tutkia todisteet. Muista, että vain ensisijaiset majoittajat ja ensisijaiset vieraat voivat kiistauttaa arvosteluja.
Lisätietoja arvostelukäytännöstämme
Information contained in this article may have changed since publication.