Ole valmiina, kun vieraat tarvitsevat sinua

Vastaa nopeasti ja empaattisesti hyödyntämällä oikeita työkaluja.
Kirjoittanut Airbnb 26. helmik. 2024
Lukemiseen kuluu 2 min
Päivitetty 26. helmik. 2024

Nopea ja selkeä viestintä on avain viiden tähden majoittamiseen. Vieraille on tärkeää saada majoittajalta hyödyllisiä ohjeita ja nopeasti vastauksia kysymyksiin. "Hyvä viestintä auttaa vieraita tuntemaan, että heistä pidetään huolta. Se on keskeistä majoittamisessa", sanoo supermajoittaja Sadie New Mexicon Santa Festä.

Pyri antamaan vieraille heidän tarvitsemansa tiedot silloin, kun he niitä tarvitsevat.

Tarjoa apua

Ihmisten pitää huolehtia monista asioista matkan aikana. Pyri tarjoamaan hyödyllistä tietoa oikeaan aikaan, mutta älä kuormita vieraita antamalla tietoa enemmän kuin mitä he pystyvät käsittelemään.

  • Käytä ajastettuja viestejä. Niiden avulla voit kertoa tietyistä asioista hetkillä, jolloin vieraat sitä todennäköisesti haluavat. Monet majoittajat esimerkiksi ilmoittavat päivä ennen sisäänkirjautumista ajastetussa tervetuloviestissä saapumisohjeet kohteeseen.

  • Luo perusteellinen talon ohjekirja. Kerro selkeästi, mistä tärkeät asiat löytyvät, ja lisää laitteiden ja kodinkoneiden yksityiskohtaiset ohjeet.

  • Jätä hyödyllistä tietoa eri paikkoihin. Voit esimerkiksi sijoittaa termostaatin ja ulkogrillin käyttöohjeet niiden viereen ja sisällyttää ne myös osaksi talon ohjekirjaa. Vieraiden pitäisi pystyä löytämään tarvitsemansa tiedot etsimättä.

Vastaa nopeasti

Vieraat odottavat sinulta nopeaa vastausta, etenkin sisäänkirjautumispäivänä tai ongelmien ilmetessä. Jos majoittumisen aikana ilmenee vähemmän kiireellisiä asioita, niihin on kohtuullista reagoida 12 tunnin kuluessa. Jos avain puuttuu eikä vieras pääse sisään tai jotain muuta kiireellistä ilmenee, sinun tulisi vastata tunnin kuluessa.

  • Aseta ilmoituksia. Airbnb-sovelluksen avulla voit pysyä ajan tasalla vieraiden viesteistä. Ota pikailmoitukset käyttöön sovelluksessa ja laitteesi asetuksissa, pidä laite käden ulottuvilla ja äänet päällä sekä tarkista viestit ajoittain majoittumisten aikana.

  • Tee varasuunnitelma. Järjestä apua, kun et ole tavoitettavissa. Hanki majoittajakumppani tai muu tukihenkilö ja ilmoita hänen yhteystietonsa vieraille.

  • Käytä pikavastauksia. Niiden avulla voit hyödyntää ennalta kirjoitettuja, valmiita viestejä ja vastata vieraille tiettyihin kysymyksiin nopeammin. Voit esimerkiksi luoda pikavastauksen, jossa kerrot sinulle mieluisista lähialueen ravintoloista, kun vieraat pyytävät suosituksia.

Ole ymmärtäväinen

Yritä ajatella jokaista tilannetta vieraan näkökulmasta, varsinkin jos asiat eivät mene suunnitelmien mukaan.

  • Pysy rauhallisena. Odottamattomat ongelmat voivat olla haastavia kaikille. Vedä muutaman kerran syvään henkeä ja keskity ratkaisemaan käsillä oleva asia.
  • Ole avoin. Kerro vieraille, että olet saanut heidän pyyntönsä ja että käsittelet sitä parhaillaan. Kerro, milloin odotat löytäväsi ratkaisun ja miten ilmoitat tilanteen etenemisestä.
  • Vastaa empaattisesti. Aseta itsesi vieraiden asemaan. Pienetkin asiat voivat tuntua suurilta, kun on poissa kotoa.

Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

Airbnb
26. helmik. 2024
Oliko tämä hyödyllistä?