Tehokas kommunikointi

Lähetä vieraille tietoa tärkeimpinä hetkinä.
Kirjoittanut Airbnb 22. helmik. 2024
Lukemiseen kuluu 2 min
Päivitetty 22. helmik. 2024

Selkeä ja nopea viestintä vieraiden kanssa voi auttaa luomaan mahtavan majoittumisen ja rohkaista positiivisiin arvosteluihin. Käytä näitä vinkkejä lähestymistapaasi miettiessäsi.

Perusasiat kuntoon ensin

Tapa, jolla viestit vieraiden kanssa, auttaa luomaan tunnelman heidän majoittumiselleen. Pyri aina tekemään seuraavat asiat:

  • Ole tavoitettavissa. Ota ilmoitukset käyttöön, jotta saat vieraiden viestit ja voit vastata niihin nopeasti. San Franciscossa toimiva majoittaja Annette kertoo pyytävänsä vieraita ottamaan välittömästi yhteyttä myös pienissä ongelmissa, niin hän huolehtii asiasta.

  • Ole läpinäkyvä. Kuvaile tarkasti, mitä vieraat voivat odottaa. "Vieraille annettujen tietojen ja todellisuuden pitää vastata toisiaan", sanoo San Franciscossa toimiva majoittaja Daniel.

  • Ole avoin. Kysy vierailta, miten voit auttaa heitä tuntemaan olonsa mukavaksi ja tervetulleeksi. "Majoittajalle tulee aina eteen odottamattomia asioita", sanoo supermajoittaja Sadie New Mexicon Santa Festä.

  • Ole välittävä. Tapa, jolla reagoit ongelmaan, voi jättää pysyvän vaikutelman. "Voit muuttaa vaikean tilanteen uudeksi varaukseksi, jos käsittelet sen oikein, osoitat empatiaa ja työskentelet nopeasti ongelman ratkaisemiseksi", sanoo Felicity, majoittaja- ja elämysjärjestäjäneuvoston jäsen ja supermajoittaja Australian Uudesta Etelä-Walesista.

Viestintä tärkeinä hetkinä

Mieti ennalta, mitä tietoa vieraat tarvitsevat. Näin voit tehdä heidän majoittumisestaan sujuvaa ja vähentää tarvetta kysymyksille. Pohdi etenkin seuraavia tilanteista:

  • Varauskysely tai -pyyntö. Vastaa 24 tunnin sisällä siitä, kun vieraat ottavat sinuun yhteyttä. 

  • Varausvahvistus. Lähetä viesti, jossa kiität varauksesta. Ota myös yhteyttä vieraisiisi ja kerro, että olet tavoitettavissa ja valmis vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin.

  • Saapuminen. Muistuta vieraita pari päivää ennen saapumistasi siitä, mistä he löytävät sisäänkirjautumisohjeet sovelluksesta. Kerro myös heille mahdolliset tärkeät sisäänpääsyyn liittyvät asiat. Kysy vuorokauden sisällä sisäänkirjautumisesta, miten kaikki sujuu.

  • Lähtö. Lähetä pian uloskirjautumisen jälkeen viesti, jossa kiität vieraita ja pyydät heitä jättämään arvostelun. Tarkista arvostelut mahdollisimman pian.

Viestien automatisointi

Hyvän vastausprosentin ansiosta kohteesi näkyy korkeammalla vieraiden hakutuloksissa Airbnb:llä. Käytä näitä ominaisuuksia ennakoidaksesi yleisiä kysymyksiä ja vastataksesi niihin:

  • Pikavastaukset. Valitse postilaatikostasi mallipohjaluettelo tai kirjoita ja tallenna omasi. Sinua opastetaan yksilöimään viestit lyhytkoodeilla, jotka korvataan vieraan, varauksen ja ilmoituksen tiedoilla.
  • Ajoitetut viestit. Vieraat saavat ne automaattisesti tiettyinä aikoina, ja ne antavat hyödyllisiä tietoja majoittumisesta. Voit muokata myös näitä viestejä lyhytkoodeilla.

Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

Airbnb
22. helmik. 2024
Oliko tämä hyödyllistä?