Tehokas viestintä vieraiden kanssa

Vastaa nopeasti ja käytä Airbnb:n työkaluja menestyäksesi.
Kirjoittanut Airbnb 17. helmik. 2023
Lukemiseen kuluu 1 min
Päivitetty 17. helmik. 2023

Vieraille on tärkeää saada olennaiset tiedot ennen kohteeseen saapumista, esimerkiksi reittiohjeet ja ohjeet asuntoon pääsemiseksi. Majoittajien pelisääntöjen mukaisesti sinun pitäisi aina olla valmis vastaamaan vieraiden kysymyksiin ja selvittämään heidän ongelmiaan mahdollisimman nopeasti.

Viestintästrategian laatiminen

Kun vieraasi ovat asettuneet kohteeseesi, pysy tavoitettavissa, jotta voit vastata heidän kysymyksiinsä. Vinkkejä yhteydenpidon tehostamiseen:

  • Lataa Airbnb-sovellus puhelimeesi, ja laita ilmoitukset päälle. Voit saada ilmoituksia tekstiviestillä, sähköpostilla tai suoraan sovellukseen.
  • Käytä pikavastauksia. Tallenna viestiluonnoksia, jotka voit lähettää muutamassa sekunnissa. Näin voit vastata nopeasti yleisimpiin vieraiden esittämiin kysymyksiin.
  • Kokeile ajastettuja viestejä. Tällä työkalulla voit lähettää vieraille automaattisesti viestejä olennaisina hetkinä, esimerkiksi heti varauksen jälkeen tai ennen saapumista.
  • Nimitä majoittajakumppani, joka voi vastata vieraille, jos et itse pysty seuraamaan puhelintasi tai sähköpostiasi.

Viestintä vieraiden kanssa

Kun vieras varaa kohteesi, lähetä hänelle lämmin tervetuliaisviesti. Empaattinen lähestymistapa ja avarakatseinen asenne kantavat pitkälle.

Muista olla yhteydessä vieraisiin tärkeinä hetkinä:

  • Ennen saapumista: Anna vieraille selkeät ohjeet kohteeseen saapumiseen ja sisäänkirjautumiseen vähintään 24 tuntia ennen aikataulun mukaista saapumista.
  • Sisäänkirjautuminen: Ole tavoitettavissa, jotta vieraat pääsevät varmasti sisälle ja voit vastata heidän kysymyksiinsä.
  • Ensimmäisen yön jälkeen: Pidä yhteys vieraisiin avoinna kysymällä lyhyesti, miten heidän ensimmäinen yönsä sujui ja voitko auttaa heitä jotenkin.
  • Ennen uloskirjautumista: Muistuta vieraita uloskirjautumisajasta ja mahdollisista poistumiseen liittyvistä tehtävistä. Voit esimerkiksi kehottaa heitä sammuttamaan valot tai ottamaan lämmityksen pois päältä.
  • Poistumisen jälkeen: Lähetä lyhyt kiitosviesti, josta vieraat voivat saada muistutuksen arvostelun antamiseen.
Airbnb
17. helmik. 2023
Oliko tämä hyödyllistä?