Airbnb:n majoittajakumppanityökalujen käyttäminen
Kokeneena majoittajakumppanina menestyminen vaatii, että päätätte miten sinä ja majoittaja jaatte kohteen hallinnointityön.
Lähetättekö molemmat viestejä vieraille, vai hoitaako toinen teistä viestinnän? Hallinnoitko koko kohdetta ottaen yhteyttä majoittajaan vain tietyissä asioissa, kuten korvauspyynnöissä? Mitä tahansa päätättekin, Airbnb:n työkaluista on apua majoittajakumppanin tehtävissä.
Majoittajakumppanin käyttöoikeuksien määrittäminen
Kun majoittaja kutsuu sinut hoitamaan kohdettaan yhdessä, häntä pyydetään valitsemaan, mitä käyttöoikeuksia sinulla on. Vaihtoehtoja ovat
- täydet käyttöoikeudet
- kalenterin ja postilaatikon käyttöoikeus
- vain kalenterin käyttöoikeus.
Täysillä käyttöoikeuksilla voit
- luoda uuden ilmoituksen
- viestiä vieraiden kanssa ja saada ilmoituksia
- päivittää kalenteria
- tarkastella maksuhistoriaa
- hallinnoida ilmoitusta, mukaan lukien hinnoittelua ja muita tietoja
- hallinnoida varauksia, mukaan lukien hyväksyä ja hylätä majoituspyyntöjä, peruutuksia ja sovittelukeskuksen pyyntöjä
- lähettää korvauspyyntöjä
- lisätä tai poistaa muita majoittajakumppaneita, muokata valtuuksia ja nimetä itsesi tai toisen majoittajakumppanin kohteen ensisijaiseksi majoittajaksi.
Huomaa, että täysillä käyttöoikeuksillakaan et voi
asettaa tai muokata muiden majoittajakumppanien maksuja
käsitellä korvauspyyntöjä, kun ne on lähetetty
tarkastella tai muuttaa kohteen omistajan tai jonkun toisen majoittajakumppanin maksun vastaanottotapaa tai veronmaksajatietoja.
Tehokas viestintä
Kannattaa laatia majoittajien kanssa suunnitelma, jotta tiedätte, kuka vastaa vieraille vastaamisesta ja muusta viestinnästä. Majoittajat saattavat haluta sinun huolehtivan kaikesta, tai he saattavat haluta jakaa tehtävät.
Huomioon otettavia viestinnän elementtejä:
päivittäinen viestintä, kysymyksiin vastaaminen ja ratkaisujen tarjoaminen kaikkiin esiin nouseviin ongelmiin
varauspyyntöihin vastaaminen, jos kohteessa ei ole käytössä pikavaraus
korvauspyyntöjen lähettäminen (huomaa, että vain kohteen omistajat voivat hallinnoida niitä, kun ne on lähetetty)
yhteydenotto yhteisötukeen avun saamiseksi
muiden majoittajakumppanien hallinnointi.
Sabrina on kokenut majoittajakumppani Denveristä Coloradosta. Hänen mielestään yhden henkilön kannattaa hoitaa kommunikointi vieraiden kanssa, "jotta se olisi aina johdonmukaista esimerkiksi alennusten, hyvitysten ja vieraiden ongelmien suhteen".
Ongelmia voi syntyä, jos selkeää suunnitelmaa ei ole. "Voi olla hämmentävää, jos kaksi ihmistä hoitaa tämäntyyppisiä tehtäviä", sanoo Dominic, kokenut majoittajakumppani Englannin Cornwallista. "Juuri silloin asioita jää huomaamatta, siivoojat eivät ole valmiina ja voi koitua muita ongelmia."
Näin majoittajan maksut toimivat
Majoittajilla on käytössään valinnaisia työkaluja, joilla he voivat jakaa osan varausmaksusta sinulle majoittajakumppanina Airbnb:llä. Varauskohtainen osuus voi olla kiinteä tai prosentuaalinen. Majoittajalla on neljä vaihtoehtoa maksun jakamiseen:
Jaa siivousmaksu.
Jaa siivousmaksu sekä prosenttiosuus varaussummasta.
Jaa prosenttiosuus jokaisesta majoittajan maksusta.
Jaa kiinteä summa jokaisesta majoittajan maksusta.
Vain kohteen omistajat voivat asettaa majoittajan maksuja. Majoittajan maksujen jakamiselle on rajoituksia riippuen majoittajan ja majoittajakumppanin sijainnista ja kohteen sijainnista. Lisätietoja
Kun majoittaja asettaa sinulle majoittajakumppanin maksun, sinulla on 14 päivää aikaa vahvistaa tai hylätä hänen ehdotuksensa. Yleensä keskustelet ja sovit majoittajan maksusi määrästä ja maksutavasta majoittajan kanssa ennen kuin hän lähettää ehdotuksen. Jos kuitenkin hylkäät ehdotuksen majoittajan maksusta, majoittajan pitää lähettää uusi.
Kun olet vahvistanut maksuehdotuksen, saat maksun varauksista noin 24 tuntia sisäänkirjautumisen jälkeen. Jos kohteen omistaja tekee muutoksia majoittajan maksun jakamiseen, se koskee vain varauksia, jotka alkavat sen jälkeen, kun olet vahvistanut muutokset.
Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.