Tämä sisältö ei ole saatavilla valitsemallasi kielellä, joten se on toistaiseksi saatavilla lähimmällä mahdollisella kielellä.

How to set a pricing strategy

The right price can help attract guests and boost your earnings on Airbnb.
Kirjoittanut Airbnb 1. jouluk. 2020
Lukemiseen kuluu 2 min
Päivitetty 20. marrask. 2023

Hinta on yksi tärkeimmistä asioista, jota vieraat pohtivat majapaikkaa valitessaan. Kohteesi voi olla todella upea, mutta jos sen hinta on korkeampi kuin vastaavien, lähellä olevien kohteiden, todennäköisesti menetät varauksia.

Kohteissa, joiden hintoja muutettiin neljä kertaa vuonna 2022, oli yli 30 % enemmän varattuja öitä kuin kohteissa, joiden hinnat pysyivät muuttumattomina.* Luo sinulle sopiva hinnoittelustrategia näillä vinkeillä.

Tunne alueesi

Kalenterissa voit verrata karttanäkymässä kohteesi hintaa vastaavien samalla alueella olevien kohteiden hintaan. Voit valita näkyviin hinnat joko varatuille tai varaamattomille kohteille.

Näin vertaat hintoja kartalla:

  • Valitse mikä tahansa päivä tai enintään 31 yön ajanjakso.

  • Valitse yökohtainen hintasi ja sitten painike, jossa näkyy hintahaarukka sekä sijaintimerkki, jossa lukee "Vastaavat kohteet".

Kartalla näkyvät hinnat vastaavat kunkin kohteen keskimääräistä varattua tai varaamatonta hintaa valituille päiville. Vastaavien kohteiden määrittelemisessä huomioidaan esimerkiksi sijainti, koko, ominaisuudet, mukavuudet, arviot, arvostelut sekä muut ilmoitukset, joita vieraat selaavat harkitessaan kohdettasi.

Tarjoa paras hinta-laatusuhde

Kun tiedät vieraiden varauksesta maksaman summan, voit tarjota parasta arvoa ja edistää ansaintatavoitteitasi. Vieraiden kokonaishinta sisältää yökohtaisen hintasi, mahdolliset asettamasi lisämaksut (siivouksesta, lisävieraista tai lemmikeistä), Airbnb:n palvelumaksut ja verot.

Kilpailukykyinen hinnoittelu voi auttaa kohdettasi erottumaan joukosta ja sijoittumaan paremmin hakutuloksissa. Algoritmi ottaa huomioon kohteen kokonaishinnan ja laadun verrattuna vastaaviin lähialueella sijaitseviin kohteisiin.

Jotkin hintaan sisältyvät kulut eivät välttämättä ole vieraillesi itsestään selviä. Tarjoatko lisäpalveluja, kuten täyden aamiaisen, ylellisiä kylpytuotteita tai suoratoistopalveluja? Kerro nämä asiat selvästi kohteesi kuvauksessa, jotta vieraat näkevät, mitä hinnalla saa.

Alennukset ja kampanjat

Alennusten ja kampanjoiden avulla voit tietyissä tilanteissa laskea hintaa muuttamatta kohteesi normaalia yökohtaista hintaa. Nämä työkalut sopivat erilaisiin tilanteisiin, esimerkiksi ensimmäisiin varauksiin tai pidempiin majoittumisiin.

  • Uudet kohteet: Tarjoamalla uuteen kohteeseen 20 %:n alennuksen yökohtaisesta hinnasta, voit paremmin houkutella vieraita kolmeen ensimmäiseen varaukseen. Airbnb:n tietojen mukaan tätä alennusta kohteessaan 30 ensimmäisen päivän aikana käyttävät majoittajat saavat ensimmäisen varauksen muita nopeammin.

  • Pidemmät majoittumiset: Tarjoamalla viikko- ja kuukausialennuksia voit lisätä majoitusastetta, vähentää vieraiden vaihtuvuutta ja keventää työtaakkaasi. Vähintään viikon kestävien majoittumisten osuus kaikista Airbnb:llä vuonna 2022 varatuista öistä oli 46 %.

Voit asettaa kohteellesi saatavilla olevat alennukset ja kampanjat majoituskalenterista.

* Tiedot perustuvat sellaisiin ilmoituksiin kaikkialta maailmasta (paitsi Kiinasta, Valko-Venäjältä, Venäjältä ja Ukrainasta), joissa oli varattavissa yksi tai useampi yö vuoden 2022 tammikuun ja joulukuun välillä ja joissa ei käytetty älykästä hinnoittelua. Varattuihin öihin vaikuttaa muitakin tekijöitä.

Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

Airbnb
1. jouluk. 2020
Oliko tämä hyödyllistä?